18.asrın ilk zamanlarında daha doğrusu 17.asrın sonlarında şöhret kazanmış saz şairleri arasında daha çok nakkaşlıkla tanındığı için Levni mahlasını kullanan bir şairimizdir. Aşık Ömer’den bahsederken onun bir resmini yaptığından haberdar olduğumuz bu sanatkarın bazı minyatürleri Topkapı Müzesinde ve bazı Avrupa müzelerinde de mevcuttur.
17. ve 18.asır saz şairlerin manzumelerini ihtiva eden eski mecmualarda çok güzel atalar sözü destanına ve gemi ile Selanik’ten İstanbul’a gelmesini anlatan zarif bir tekerlemesine tesadüf edilir. Her ne kadar daha çok nakkaşlıkla meşhur olsa da aşık edebiyatıyla manzumeleri hariç yakından alakalı bir adam olmasaydı Aşık Ömer’i tanımasına ve onun resmini yapmasına imkan olmazdı. Gerek tekerleme gerek ise atalar sözü destanı şairimizin son derece zarif ve ince ruhlu biri olduğunu ve aşık tarzı nazım tekniğine de hakim bulunduğunu göstermektedir.